سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: دوربین‌ مداربسته بانک، سرکرده باند جیب بری از مشتریان بانک‌ها را به دام انداخت.

مدتی قبل ماموران پایگاه 8 آگاهی تهران بزرگ در جریان 3 جیب بری د‌ه‌ها‌میلیون‌تومانی مشابه در جنوب و جنوب شرق تهران قرار گرفته و تحقیقات خود را در این باره ‌آغاز کردند. بررسی‌های اولیه بیانگر آن بود که مالباختگان بعد از آنکه مبالغ مختلفی را از بانک برداشت کرده بودند، در مسیر بازگشت سوار یک خودروی مسافرکش شده‌اند و در داخل همین خودرو کیف حاوی چک‌ پول‌های آنها به سرقت رفته است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد هر 3 سرقت از سوی یک باند صورت گرفته است، کارآگاهان به چهره نگاری از متهمان پرداختند.کارآگاهان در مرحله بعدی به بازبینی تصاویر ضبط شده در دوربین‌‌های مداربسته‌ بانک‌ها پرداختند و در این مرحله از تحقیقات با تصویر مردی مواجه شدند که پس از ورود به یک بانک، اقدام به نقد کردن یک چک مسافرتی کرده بود.

از آنجا که تصویر این مرد با تصاویر چهره نگاری شده شباهت زیادی داشت، تحقیقات روی این مرد متمرکز شد و وقتی مشخص شد وی یک جیب‌بر حرفه‌ای است که چندماه قبل با پایان دوره محکومیتش از زندان آزاد شده، پاتوق‌های وی تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت و او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

با دستگیری این مرد، وی در بازجویی‌ها در توضیح شگرد سرقت‌هایشان گفت: با خودرویی که متعلق به یکی از اعضای باند بود در اطراف بانک‌ها پرسه می‌زدیم و به زاغ زنی افرادی می‌پرداختیم که وارد بانک می‌شدند.

بعد از شناسایی سوژه مورد نظر، وقتی او بعد از گرفتن پول‌ از بانک خارج می‌شد تعقیبش می‌کردیم و اگر او خودروی شخصی نداشت با خودرویمان به او نزدیک شده و او را به‌عنوان مسافر سوار خودرو کرده و سپس نقشه جیب‌بری را اجرا می‌کردیم.

2 نفر از اعضای باند در صندلی عقب می‌نشستند و صندلی جلو را خالی می‌گذاشتند، وقتی سوژه روی صندلی جلو می‌نشست، پس از طی مسافتی ناگهان یک نفر ازاعضای باند تلفن همراهش را زیر صندلی مسافر جلویی می‌انداخت و از او می‌خواست گوشی‌اش را از زیر صندلی بیرون آورده و به او بدهد و درست همان زمانی که طعمه برای برداشتن گوشی تقلا می‌کرد، با شگردی خاص کیف او را سرقت کرده و قبل از آنکه متوجه ماجرا شود، او را به بهانه‌ای از خودرو پیاده می‌کردیم.

در حالی که جست‌وجو برای به دام انداختن 2 متهم دیگر این پرونده ادامه دارد، بازپرس پرونده ازشهروندانی که به این روش از آنها سرقت شده است، درخواست کردتا  به پایگاه 8 آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 51107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز